Outdoor stories - Linas blogg om träning

Jag älskar att röra på mig ute i naturen. Traillöpning och mountainbiking gillar jag, men blåsiga dagar kitesurfar jag allra helst. Här kan du läsa om alla mina utomhusäventyr.

• Filtrera:
    • Inga kategorier
Mountainbike i Fäboda

07.09.2017

Igårkväll hade jag funderat på att besöka gymmet för första gången på länge, men sen fick vi sånt underbart väder att jag helt enkelt inte kunde låsa mig inomhus. Istället lockade jag med mig mina systrar Adina och Maria, lastade bilen med mountainbikes och åkte mot Fäboda. Och jag är så glad över valet. Vädret […]

04.09.2017

Ni vet hur mycket jag älskar stigar i terräng. Mitt mål är att testa så många vandringsleder som möjligt av de som finns runt mig, även om jag inte är superaktiv med lederna just nu. Leden vi testade igår heter Stocköstigen och finns på Stockö i Bosund skärgård. Det är helt galet att jag inte testat den […]

02.08.2017

Kära vänner, igår var det en historisk dag för mig. Jag var äntligen, äntligen ute på vattnet och kitesurfade igen! Dagen jag drömt om i snart ett år var äntligen här. På väg ner mot stranden gick jag med väldigt snabba och lätta steg när jag såg drakarna på himlen. Jag pumpade snabbt upp kiten i […]

19.07.2017

Det blev tydligen en liten bloggdetox i samband med pratdetoxen också. Men det är skönt att koppla av och koppla bort helt i några dagar. Vi seglar ännu på Höga Kusten, och just nu är vi på Ulvön. Allt är perfekt förutom vädret som nog kunde vara lite bättre. Men vädret kan man ju inte […]

13.07.2017

Sen senast har vi tagit oss över potten till Sverige. Vi seglade från Jakobstad till Umeå (Holmsund), nästa dag från Holmsund till Järnnäs, och nu är vi framme i Örnsköldsvik, som var ett av de första stora etappmålen efter tre dagar med många sjömil. Härifrån tänkte vi segla bara kortare sträckor längs med den s.k. […]

04.07.2017

En sak jag gärna vill bli bättre på är att simma. Jag har ju tränat på det hela vintern i simhallen som preggo, och nu vill jag gärna fortsätta träna. Nu råkar vi dessutom på en strandtomt så då känns det ännu mer självklart att träna på simningen. Är man vuxen ska man kunna simma, […]

25.06.2017

Vi kunde förstås inte hålla oss från båten ändå utan var på sjön hela lördagen. Det hade redan hunnit bli natt när vi kom hem igårkväll och seglade fram förbi Öuran i stora dyningar, bra vind och regnväder. Vädret var inte på vår sida denna midsommarhelg men vi njöt så gott vi kunde av bra […]

08.06.2017

Igår hade vi sånt härligt sommarväder att det bara fanns en enda rätta sak att göra; packa med en middag och kasta loss med båten när Jonathan kom från jobbet. Vi lade siktet på Mässkär, som ligger rätt så nära från hamnen. Det var Arthurs andra seglats, men denna gång var vädret seglingsvädret bättre – […]

Kommentera
Sida 1 av 1012345...10...Sista »

Kickstart Challenge 14 veckor

Vågar du anta utmaningen?
En 14-veckors utmaning för dig som vill träna hemma utan redskap 3-4 gånger i veckan. Du får 8 effektiva träningsprogram, träningsdagbok, träningstest m.m. Läs mer och beställ!

Välkommen!

Lina Björkskog från Linas Träningsblogg

Välkommen till min blogg! Här på min blogg skriver jag om mitt stora intresse: träning och hälsa. Med denna träningsblogg vill jag motivera och inspirera till träning och till en hälsosam livsstil. Jag tycker att träning får och ska vara roligt. Det finns någon träningsform som passar för alla! Do what you love and love what you do, helt enkelt.
Jag som skriver denna blogg är Lina, en finlandssvensk 27-årig fysioterapeut och PT, som njuter av livet och tar dagen som den kommer. Du hittar mig oftast i Helsingfors, ibland i Jakobstad eller inte heller allt för sällan någon helt annanstans där gräset är grönare och vattnet varmare. Jag planerar sällan mina träningspass utan gör det jag har lust med. Oftast blir det svettiga crossfit-pass, löpning eller mountainbiking. Om det inte blåser förstås, för då är jag på vattnet och kitesurfar.

Häng med på Facebook!

Följ med!

I samarbete med

Fråga vad som helst om träning!

Fråga:

Ditt namn:

E-post:

Jag vill också prenumerera på Linas nyhetsbrev

Jag svarar på frågan i ett inlägg inom kort!

Klicka här för att hitta alla besvarade frågor!