resor blogg

Resebloggen med reseinspiration

På denna sida hittar du mina inlägg som handlar om resor i någon form; gjorda resor, kommande resor, drömresemål eller allmänna inlägg om resande. Jag älskar att resa och sticker när som helst iväg till varmare breddgrader när jag får chansen. Mitt drömresemål är oftast varmt med fina stränder och bra vindar för kitesurfing.

Helg i Prag med vår ettåring

15.05.2018

Vi har haft en härlig helg och om du följer på instagram har du kanske sett att vi var i Prag. Vi hälsade på våra vänner där som vi lovat göra när de flyttade från Helsingfors på samma gång som vi för ett och ett halvt år sedan. Det var härligt att råka dem igen, […]

06.05.2018

Tallinn är en så otroligt vacker stad, och speciellt sevärt är Gamla stan i Tallinn. Tallinn låter inte så värst spännande kanske. Kanske du kopplar ihop denna stad med fulla finländare på kryssning som åker hit för den billiga spritens skull? Jag måste erkänna att jag inte haft Tallinn så högt på min lista heller, […]

01.05.2018

Det blev så tyst här på bloggen. Jag har varit datorfri eftersom vi drog till Helsingfors och Tallinn på fredag morgon, kom tillbaka till Helsingfors i söndags och åker hemåt idag igen. Jonathan hade ett möte här igår så vi gjorde en liten familjesemester av det hela. Vi har haft sån lyx med hotellsängar och […]

21.03.2018

Jag började detta inlägg i flyget men avslutar det i tåget. Det har varit en lång resdag idag. Vi tog taxi klockan 9 i morse från Lindas och framme i Jakobstad ska vi vara klockan 10 ikväll. Flyget gick bra och Arthur sov nästan hela vägen i min famn. Förutom att jag har typ nackspärr […]

18.03.2018

Vår semester här på Mallorca blev inte riktigt så avkopplande som jag hade tänkt mig. Den blev tvärtom rätt så usel faktiskt. Vi hann ha en skön dag här på torsdagen, som ni såg bilder av tidigare, men på fredag så insjuknade jag i magsjuka. Magsjuka är jobbigt som det är, men att dessutom själv […]

15.03.2018

Vi kom lyckligt fram trots att det blev lite onödigt stressigt att hinna till planet. Tåget var hela 40 minuter försenat och dessutom tog det oss 20 minuter att ta oss från tåget till incheckningen, via alla omvägar med hiss istället för rulltrappor. Det var till all tur bara VR som skötte sig uselt. Arthur […]

14.03.2018

Jag sitter i tåget och äter en medhavd matsäck. Arthur sover i vagnen strax bredvid mig. Vi är på väg till Mallorca igen, men denna gång är det bara jag och han. Jonathan hade mycket jobb, vi hade tråkigt hemma och Linda hade tråkigt på Mallorca. Så vad passade väl bättre än att åka dit […]

03.02.2018

Vi har haft riktigt skönt de senaste dagarna med både kitesurfing, vandring och chill. Idag var det lite för mycket vind för den kite vi hade med (gjorde ett nybörjarmisstag och tog bara med stora drakar eftersom de lovat lite vind, men det blåste i byarna upp till 15 m/s). Så istället för att kämpa […]

Kommentera
Sida 1 av 4012345...102030...Sista »

Kickstart Challenge 14 veckor

Vågar du anta utmaningen?
En 14-veckors utmaning för dig som vill träna hemma utan redskap 3-4 gånger i veckan. Du får 8 effektiva träningsprogram, träningsdagbok, träningstest m.m. Läs mer och beställ!

Välkommen!

Lina Björkskog från Linas Träningsblogg

Välkommen till min blogg! Här på min blogg skriver jag om mitt stora intresse: träning och hälsa. Med denna träningsblogg vill jag motivera och inspirera till träning och till en hälsosam livsstil. Jag tycker att träning får och ska vara roligt. Det finns någon träningsform som passar för alla! Do what you love and love what you do, helt enkelt.
Jag som skriver denna blogg är Lina, en finlandssvensk 27-årig fysioterapeut och PT, som njuter av livet och tar dagen som den kommer. Du hittar mig oftast i Helsingfors, ibland i Jakobstad eller inte heller allt för sällan någon helt annanstans där gräset är grönare och vattnet varmare. Jag planerar sällan mina träningspass utan gör det jag har lust med. Oftast blir det svettiga crossfit-pass, löpning eller mountainbiking. Om det inte blåser förstås, för då är jag på vattnet och kitesurfar.

Häng med på Facebook!

Följ med!

I samarbete med

Fråga vad som helst om träning!

Fråga:

Ditt namn:

E-post:

Jag vill också prenumerera på Linas nyhetsbrev

Jag svarar på frågan i ett inlägg inom kort!

Klicka här för att hitta alla besvarade frågor!