Bali & Lombok, Indonesien - Linas blogg om träning

Mitt 2013: från tropisk värme via finsk sommar till regn och rusk

30.12.2013

Jag såg tillbaka på år 2013, januari till december, och upptäckte att jag hunnit med en hel del under året. Januari Året började på allra bästa sätt med en tre månaders resa till Asien. Boracay i Filippinerna blev vårt första stopp där vi stannade i en och en halv månad. Boracay var supervackert och med […]

13.12.2013

Jag sitter och äter mitt vanliga sena morgonmål med naturell yoghurt med bär och en tekopp. Idag blev det ett citronte som vi köpt i Bali, och genast fick jag ett sån hemsk resefeber att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Teet på Bali var verkligen något magiskt. Att kolla igenom bilderna gjorde […]

27.03.2013

Efter ett dygns resande så sitter jag nu i lägenheten i Helsingfors igen med blandade känslor. Känns sjukt att jag för bara ett dygn sedan plaskade runt i det varma Thailändska havet medan jag njöt av solnedgången. Det var riktigt jobbigt att lämna värmen efter en så lång tid där. Vi vande oss med resandet […]

05.03.2013

För två dagar sedan gick inte surfningen alls som jag hade önskat. Jag föll och föll, fick kallsupar och tumlades av vågorna. Och humöret sjönk i takt med mina misstag, vilket gjorde en negativ spiral där det gick sämre och sämre när jag var så säker på att det skulle gå dåligt. Igår hade jag […]

Häromdagen körde vi upp i bergen i jakt på vågor och nya surfställen. Vågjakten gick ganska dåligt, för vågorna råkade vara ganska låga den dagen, så vi njöt mest av de fina vyerna från bergen och att plaska på i det varma vattnet på olika stränder vi hittade längs vägen. På eftermiddagen var vi tillbaka […]

04.03.2013

Förutom att jag saknar vänner och familj med en så här lång resa, så är något av det jag saknar allra mest godis. Finskt lösgodis och speciellt salmiak och lakrits. Svarta, härliga, salta godisar, mmm… När vi gick på festivalen här om dagen saknade jag lakritsstängerna som brukar säljas på våra marknader och tillställningar. Det […]

02.03.2013

Hej igen! Vi flydde Balis överturistade stränder och hittade en färja på några timmar till ön Lombok istället. Vilket visade vara ett gott val, för här är supervackert och riktigt lugnt med nästan bara lokalbefolkning och en del surfare. Vi kom fram igår, och hade lite problem att hitta något hotell när de råkade ha […]

27.02.2013

Jag sitter och äter en härlig fruktsallad med chokladsås efter en supergod räksallad på en av restaurangerna på vår gata. Jonathan har slukat sina ribs och sitter liksom jag med näsan i datorn. Ett liveband spelar här med lite för hög volym, och bilar kör förbi några meter  från oss, men stället är riktigt trevligt. […]

Kommentera
Sida 1 av 212

Kickstart Challenge 14 veckor

Vågar du anta utmaningen?
En 14-veckors utmaning för dig som vill träna hemma utan redskap 3-4 gånger i veckan. Du får 8 effektiva träningsprogram, träningsdagbok, träningstest m.m. Läs mer och beställ!

Välkommen!

Lina Björkskog från Linas Träningsblogg

Välkommen till min blogg! Här på min blogg skriver jag om mitt stora intresse: träning och hälsa. Med denna träningsblogg vill jag motivera och inspirera till träning och till en hälsosam livsstil. Jag tycker att träning får och ska vara roligt. Det finns någon träningsform som passar för alla! Do what you love and love what you do, helt enkelt.
Jag som skriver denna blogg är Lina, en finlandssvensk 27-årig fysioterapeut och PT, som njuter av livet och tar dagen som den kommer. Du hittar mig oftast i Helsingfors, ibland i Jakobstad eller inte heller allt för sällan någon helt annanstans där gräset är grönare och vattnet varmare. Jag planerar sällan mina träningspass utan gör det jag har lust med. Oftast blir det svettiga crossfit-pass, löpning eller mountainbiking. Om det inte blåser förstås, för då är jag på vattnet och kitesurfar.

Häng med på Facebook!

Följ med!

I samarbete med

Fråga vad som helst om träning!

Fråga:

Ditt namn:

E-post:

Jag vill också prenumerera på Linas nyhetsbrev

Jag svarar på frågan i ett inlägg inom kort!

Klicka här för att hitta alla besvarade frågor!