Semesterträning för överkropp
| | | | |

Dagens övning blir aningen semesterinspirerad, men ändå effektiv. På Naxos flöt jag ibland på vattnet på ett surfbräde, som jag paddlade med strand-tennisracketer i brist på paddel. Men jag märkte att det var riktigt bra träning för övre kroppen då jag drog mig fram med armarna: framförallt axlarna (både fram- och baksida), bröst och rygg….

Hemma igen
| |

Hej igen bloggen, denna gång från Finland. Vi kom hem igår efter en lång resa med fyra resväskor plus handbagage (vi fick våra kitar och hade dubbelt mera väskor på väg tillbaka). För att ta oss hem blev det taxi från hotellet i Naxos-färja till Aten-taxi till hotellet i Aten-metro från hotellet till flyget-flyg till…

Morgonlöpning med fin utsikt
| | |

Jag har just börjat morgonen med en lite löpning i de vackraste omgivningarna. Härligt att springa på så här fina ställen, men det var nästan lite för varmt för min smak så det blev inte så lång sträcka. Jag avslutade med barfotaruscher och teknikträning på stranden och ett svalkande dopp. Härligt! Skorna jag springer med…

Soligt surf

Ännu har vi det ganska lugnt på vindfronten, men igår kväll fick vi några åk. Jag åkte en bit kustremsa downwind (ca 5 kilometer), från strand A till strand B, vilken häftig känsla! (När det blåste sakta var det möjligt att åka i medvind (downwind) eftersom man behöver mindre vind då). Jag åkte ensam, och…