Naxos, Grekland - Linas blogg om träning

Mitt träningsår 2012

30.12.2012

Januari började med nyanställning som fysioterapeut, där jag kom att stanna hela året. Januari var också då jag blev ordentligt sjuk i en förkylning som aldrig gick om, och jag krånglade med sjukhusbesök och antibiotika. Januari var också då jag första gången kom över 1000 besökare på en dag, och då jag hade min första […]

15.06.2012

Dagens övning blir aningen semesterinspirerad, men ändå effektiv. På Naxos flöt jag ibland på vattnet på ett surfbräde, som jag paddlade med strand-tennisracketer i brist på paddel. Men jag märkte att det var riktigt bra träning för övre kroppen då jag drog mig fram med armarna: framförallt axlarna (både fram- och baksida), bröst och rygg. […]

Kommentera

Bilder från Naxos

06.06.2012

Under vår resa till Aten och Naxos hade vi superväder hela tiden, även om vinden inte riktigt ville visa sig. Några minuter kitesurfinging räckte vinden till, men mestadels njöt vi av omgivningarna och det fina vädret. Naxos är ett fint ställe med höga berg och fina stränder, och i Naxos stad hittar man mysiga cafér […]

04.06.2012

Hej igen bloggen, denna gång från Finland. Vi kom hem igår efter en lång resa med fyra resväskor plus handbagage (vi fick våra kitar och hade dubbelt mera väskor på väg tillbaka). För att ta oss hem blev det taxi från hotellet i Naxos-färja till Aten-taxi till hotellet i Aten-metro från hotellet till flyget-flyg till […]

30.05.2012

Vinden har inte ännu heller varit till vår fördel, men eftersom man behöver lite mindre vind för att vindsurfa så har vi testat på det idag. Jag har testat vindsurfa förr, men aldrig riktigt lärt mig grunderna. Idag med stort bräde, litet nybörjarsegel och en entimmeslektion med lärare och övning på vattnet så lärde jag […]

29.05.2012

Jag har just börjat morgonen med en lite löpning i de vackraste omgivningarna. Härligt att springa på så här fina ställen, men det var nästan lite för varmt för min smak så det blev inte så lång sträcka. Jag avslutade med barfotaruscher och teknikträning på stranden och ett svalkande dopp. Härligt! Skorna jag springer med […]

28.05.2012

Ännu har vi det ganska lugnt på vindfronten, men igår kväll fick vi några åk. Jag åkte en bit kustremsa downwind (ca 5 kilometer), från strand A till strand B, vilken häftig känsla! (När det blåste sakta var det möjligt att åka i medvind (downwind) eftersom man behöver mindre vind då). Jag åkte ensam, och […]

Vattnet är precis lagom varmt för att man kan simma hur länge som helst, och solen är precis lagom varm så att man inte fryser men måste svalka sig i havet ibland. Jag njuter!

Kommentera
Sida 1 av 212

Kickstart Challenge 14 veckor

Vågar du anta utmaningen?
En 14-veckors utmaning för dig som vill träna hemma utan redskap 3-4 gånger i veckan. Du får 8 effektiva träningsprogram, träningsdagbok, träningstest m.m. Läs mer och beställ!

Välkommen!

Lina Björkskog från Linas Träningsblogg

Välkommen till min blogg! Här på min blogg skriver jag om mitt stora intresse: träning och hälsa. Med denna träningsblogg vill jag motivera och inspirera till träning och till en hälsosam livsstil. Jag tycker att träning får och ska vara roligt. Det finns någon träningsform som passar för alla! Do what you love and love what you do, helt enkelt.
Jag som skriver denna blogg är Lina, en finlandssvensk 27-årig fysioterapeut och PT, som njuter av livet och tar dagen som den kommer. Du hittar mig oftast i Helsingfors, ibland i Jakobstad eller inte heller allt för sällan någon helt annanstans där gräset är grönare och vattnet varmare. Jag planerar sällan mina träningspass utan gör det jag har lust med. Oftast blir det svettiga crossfit-pass, löpning eller mountainbiking. Om det inte blåser förstås, för då är jag på vattnet och kitesurfar.

Häng med på Facebook!

Följ med!

I samarbete med

Fråga vad som helst om träning!

Fråga:

Ditt namn:

E-post:

Jag vill också prenumerera på Linas nyhetsbrev

Jag svarar på frågan i ett inlägg inom kort!

Klicka här för att hitta alla besvarade frågor!